Tuesday, 23 April 2013

sesungguhnye rezeki ALLAH itu luas

Sebelom too aku nak mintak maaf le sebab tak berupdate , nak cite pasal baby pun *opppsss* hahaha belom besar lagi , tapi akan buat entry hal untuk itu ye :) . 
aku belom lagi start keje baru , masih kerja lama lagi tapi mood too da menjadi 50/50 laa sekarang nie , sampaikan aku tak tahu nak buat keputusan yang mane dah nie :( 

ook masalahnye sekarang tempat lama tak bagi berhenti :( , aku pulak da confirmkan dekat tempat baru , then tempat lama serta  merta bagi macam macam benefit taw , ohhh sungguh ku rase serba salah nie , sebelom nie memang aku ade cakap dekat bos yang aku rase sedih sikit nak tinggalkan tempat keje sekarang nie dengan gaji dan bonus yang sangat best bile bos bagi setiap tahun , 

mungkin kalau aku dah kerja dekat tempat baru aku takkan merase gaji dan bonus yang sama macam aku dapat dekat tempat lama , sesungguhnye jugak aku tak nak nampakkan yang aku lebih pentingkan gaji dan bonus .tapi aku cuma bandingkan , dan sekarang nie hidup memang sangat memerlukkan duit kan , lagi lagi kalau dah ade anak dan keluarga , 

kalau dekat tempat lama tak dapat nak merase cuti sabtu ahad dan balik awal , kalau dekat tempat baru aku akan merase balik awal dan dapat cuti sabtu ahad kan , sekarang nie aku mengadung , mungkin tempat lama akan bayar 2 bulan gaji mase aku beerpantang , mungkin jugak tempat baru takkan bayar 2 bulan gaji sebabkan aku baru lagi join cmpny dorang , 

compny sekarang aku berkerja compony besar compny baru aku tak sure dye macam mane ...
ohhh sekarang nie bos offer nak tranfer ke tempat lain yang membolehkan aku cuti weekend pulak , siap call office kalau ade kosong or nak pakai orang ,demi aku pulak too , ya allah terase sangat sangat dihargai bile bos tiba tiba buat semua nie dekat aku , syukur sangat , .

orang cakap payah sangat nak dapat offer dari bos , kalau dah dapat sila la grab sebelom  terlambat , huuuuuweaaaaaaaaaa sekarang aku memang lansung tak boleh nak berfikir dengan tenang , 
korang rase better aku kekal dekat tempat lama ? atau better aku teruskan dekat tempat baru untuk mencari pengalaman ? 

ye aku memang sayang sayang sangat nak tinggalkan tempat lama sebab ade bermacam macam memori manis dan pahit , tapiiiii aku buntu jugak nie 
aarrgghhhh some one helpp meee plessss

Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

4 comments:

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

sangat setuju :)

Haryati Faizal said... [Reply]

pilih yang terbaik farah...
klu tak pasti jugak buatlah solat istikharah...
apa yg farah kata tu ada betulnya jugak... bukan senang dh dpt mcm2 kelebihan ni... ofis lama kita dh tau selok beloknya... klu ofis baru tak tau lagi bley serasi ke tak? satgi jadi cam kak wantie@ http://lovingwantie.blogspot.com/... lasty balik semula ke ofis lama dia...

btw akak ucap tahniah ye! pregnant dah kan.... wowww...mesti hepi kan?

miz ruha said... [Reply]

buatlah pilihan sebaik mungkin....

Mimie Najib said... [Reply]

fara bincang juga dgn family..minta pendapat dari dia..kalau kita pun naik knpius.. :)