Friday, 1 March 2013

salam jumaat semua :)

2 hari cuti , so blog pun bercuti sama , hehehhe , korang faham faham la ye , baru ingat hari nie jumaat , (1,3,2013) nak muliakan hati , eceeehhh , hahah , tapi ade sedikit geram , tak la mara sangat tak la geram sangat kan , tapi ok jew , tapi kadang kadang hati sensetip jugak , eehh nie da bape banyak tappi haa ? hahahah . 

sekarang nie ramai sangat berniaga online , termasuk aku , dan confirm la memang ramai sangat saingannye kan , aku bukan nak bersaing ke ape , walaupun kadang kadang kite kena bersaing dalam berbisnes nie , tapi aku takde pun sampai bersaing nak ke blog orang ambik kesempatan atas customer orang lain , ehh jap korang faham tak nie ? muahahhaha ., 

meh aku terangkan dengan lebih jelas dan selesa , eewaahh . aku jual produk A nie , of course la aku tepek dekat blog aku nie , dan aku share kan dekat korang , mane yang tanye harge semua aku akan reply dan bagi tahu korang , tiba tiba datang seoarang nie dye pun jual produk A nie jugak , aku takde masalah pun , tapi yang jadie masalah tiba tiba kau masuk blog aku and reply segala pertanyaan customer aku , ehhh nie sape punye blog ? siap bagi no fown dan letak harge sekali , 

aku ok takdehal , rezeki masing masing , dan allah dah tetapkam jugak , kalau katekan customer aku nak beli dekat kau sebab harge kau lagi murah pun aku takde masalah , cume kalau nak bersaing too buat laa cara yang elok , kalau nak share testimoni semua pun aku takdehal . dan aku bukan tamak sampai pakse semua customer beli dekat aku . 

itu laa kowt sikit geram mara  , tapi aku mara pun lembut lembut kan , hahahahha , 
 nak berniaga hak masing masing ,ade modal ade produk yang korang rase yakin nak buat ,just do it. rezeki yang allah berikan rezeki masing masing , cume cepat atau lambat je , tapi allah tetap berikan,
dalam niaga memang kena bersaing , tapi biarlah bersaing secara sihat ,dan yang penting MENGHORMATI HAK orang lain jugak ye , 
sebab kite pun masing masing berusaha untuk mencari sesuap nasi . *eecehh fara * 


fara


Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

12 comments:

:: Mrs.Eady :: said... [Reply]

:)

Nurul Aini said... [Reply]

Ermm..betul lah..Berniaga memang kena bersaing..tapi bersaing lah secara sihat. Saya rasa kalau saya jadi awak pun saya akan marah, dan geram. Seadanya saya manusia biasa. Ye lah, awak berniaga, saya tak kacau awak pun, jadi janganlah kacau saya. Buatlah blog sendiri..muhaha.

nik ros said... [Reply]

setuju. bersaing dgn cara yg sihat kan.

ada sampai nak rampas customer org lain. tak bagus dah mcm tu.

Ratu Hatiku said... [Reply]

Semoga bisness bertambah maju ya.. :)

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

:)

nuyui a.k.a miss YUI said... [Reply]

bersaing cara baik kan bgus..itu jns tak fkir lgsg org len..klau minta izin ok lg.

tenku butang said... [Reply]

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

are_lin@yu said... [Reply]

tau tak pa rezeki masing2 kan..

Nazayiena Ayiena said... [Reply]

Semoga dugaan nie x mematahkan semangat bieness online fara.

Hani Othman said... [Reply]

biasa la tu... dugaan dalam berbisnes... yang penting kita tak jadi macam dorang tu... :)

ieda immi said... [Reply]

alamak .. ada lak macam tuu huhuhu

Haryati Faizal said... [Reply]

alamak ada org cantas pulak...
tu la, awat dia tak promote kat blog dia???