Sunday, 24 February 2013

cuti cuti CNY nie , ape plan

untung sangat tahun nie kan , CNY jatuh hari ahad so hari sabtu mesti akan cuti sebab cina nak makan besar ,  pade yang memang cuti sabtu ahad , memang tak sangat la terase , tapi yang tak cuti sabtu ahad tiba tiba dapat cuti , memang sangat terase ! hahahahah , 
lepas too bersambung sampai isnin selase tapi aku is lucky sambung sampai rabu hheheheh .
ke korang pun same ? ppffftt

ok daa berape minggu CNY aku baru nak habiskan entry jalan jalan , itu sudah lumrah aku berblog ye , hehheheh harap korang mengerti , ni baru la rajin aku nak update , kalau tak seminggu sekali aku update , hahahhaa , so kemanakah korang bercuti bersama kawan kawan , anak anak , fmly ? 
 aku seperti tahun tahun yang lepas mesti balik muar untuk berjumpe ibunda ku , lepas majlis kawin pun dye da booking kiteorang balik nanti CNY , memang kiteorang pun nak balik sebab dekat sane di manja oleh mama , hahahha , makan sane semua sedap sedap sedap . 

memang tak banyak jalan pun melainkan makan makan dan makan , lepas too tido , lepas too pergi spa , lepas too mancing , itu en suami laa pergi ikut papa , aku tak kuase rela ku tido jew kat rumah ,. hahahahha , 
first day dekat sane tak buat pape , tapi tiba tiba mama kate , 
" kak ade spa baru la , jom ke spa ?'' 
wahh hahaha , aku memang suke jew , memang aku and mama boleh geng , suke sangat nak ke spa ,
terus mama call set appoiment .
 tangga spa  pun nak tangkap , hahahahha

bahagian dalam spa , kecik jew tapi wangi selesa and fresh sangat bile masuk , dengan alunan muzik dye *gambar take by fone memang gini *
 
 belah kanan spa , barang barang untuk di jual , tapi aku memang tak beli pun , datang nak manjakan badan jew . 

katil spa , sangat seronok , dye urut pun sedap , rase nak tido , ye suasana dalam too rase macam dekat bali , haiss rase nak ke bali lagi jew , hahahah :D

aku dengan mama ambik aroma terapy , sorang rm40 untuk 1 jam , 
murahkan , ye sangat murah dekat k.l rm40 setengah jam jew taw , itupun urut kaki jew , bukan 1 badan . lepas nie kalau balik muar memang suruh mama set appoiment , nak pergi lagi , hehehhe

 lepas balik spa hujan turun , ohh syoknye sejuk , tiba2 papa bawak durian pulak , terus makan sambil menikmati hujan yang turun , cehhh , hahahha

dan sepanjang 3 hari 2 malam kat sane ape yang kiteorang lakik binik buat ? hahahah ini semua mama dengan papa punya pasal taw . 

 makan makan dan makan , ini nasi briyani , kawan papa ajak makan , kalau kiteorang balik mesti ade rezeki nak makan rumah dye , sebab sedap sangat dye masak . 

 beras panjang panjang , hahah , dye jugak yang masak  time wedding aku , memang semua orang puji lauk nasi semua sedap & terbaik , hikhikhik 

setiap malam ,mesti lepak minum teh tarik roti tisu , haiii sedappnye 

 tertelan air liur aku tengok ketam nie , aarrghhhh , ketam masak lemak , bangun bangun dah siap , waahhlaaahhh , thanks mama  u

makan goreng goreng dekat tanjung emas , ini second trip ye baru aku dan nak tangkap gambar , yang firts trip laju jew habis , hahaha , dengan rojak lagi , ABC lagi , hadooii . 

memang kalau duduk rumah mama kalau tak naik 3kg memang tak sah , mama suke betol bawak kiteorang makan , balik jew mesti ade port yang best nak makan ,
apis teringin nak makan ikan bakar umbai ,cakap jew la nak makan ape , mama mesti JOM jew ,. 

ikan bakar , butter prawn , udang tepung , cakap je bile lapa , memang mase too terus start enjin , 

lepas makan kat umbai terus pulak makan buah berangan 

 dan gambar kami berdua

 ohhh peace , hehehhe

 balik jew k.l , pergi rumah MIL ,MIL pulak baru balik terengganu dengan aka iparku.
 haiss dapat pulak makan kopok lekor ganu and kopi 434 muar , memang meletop la perginye kan , 

kalau bercuti nie memang asyik nak makan jew laa , kiteorang pun tak faham sebernanye , hahahah . yela makan makan makan , lepas too tidur , lepas too bangun makan , itu la laki bini punye rutin kalau tak keje , hahahah . 

fara

Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

4 comments:

Haryati Faizal said... [Reply]

dulu masa akak praktikal kat MPM, suke sgt makan kat 1 kedai ni, nasi goreng ayam dia mang besh... tp tak tau ada lagi ke tak kedai tu skrg ni...

Kniedaz said... [Reply]

ini namanya membelai perut..seronok la korang ye hehehe

Kesuma Angsana said... [Reply]

wah meriah menu makan2 tu semua

Mimie Najib said... [Reply]

adoyai faraaa, semunya buat terliur tau..bab ketam tu mmng teringat makcik kat kmpung msak baru2 ni..sampai en.tunang tanya, banyaknya makan..ahahaha..perli bukan kmain..