Thursday, 17 January 2013

VCOA :)

Hamboi sekarang da buat online bukan main selalu laa nak update kan , hehehehhe
takpe benda bagus kite kongsi bersama ,
sekarang semua fmly aku da makan jugak , nenek aku yang ade kencing manis dan dah kena potong kaki sebelah pun da amalkan , sebelom nie dye selalu cakap kaki dye belah kanan selalu bengkak , yela nak bangun pakai kaki palsu da tak larat da tua kan , so kena duduk jew , so dye rase penat bile duduk dan kaki dye pulak asiklaa tolak kerusi roda , tapi bile da makan VCOA nie bengkak makin kurang , dan badan dye pun cergas sikit , lega syukur sangat , 

mak aku pulak pun cakap cergas walaupun mase 2 3 hari makan VCOA nie dye cakap ngantok jew , tapi sebernanye proses penyembuhan , dan sekarang takde da mengantok , cergas jew , kulit pun tak kering , muke pun sentiase lambab seakan berminyak , tapi tak berminyak pun , alhamdulilah , 
kalau da fmly aku makan semua bagus , tak salah aku nak kongsi dengan korang jugak kan :)

VCOA nie sebernanye minyak kelapa dara 
 kalau tanye mak korang atau orang dulu dulu mesti dorang tahu ape dan kebaikkan dye jugak , 
kan aku ade cerite maklong aku sakit dulu ? ye sampai sekarang dye sakit , 
sakit cancer payu dara , dan dye amalkan minyak kelapa dara , tapi bukan jenis pil , aku punya pil tapi dye jenis dalam botol , kalau nak minum kena telan la , 
sebabkan dye berminyak so agak payah nak telan kan ,dan sekarang nie dye keluarkan bentuk softgel so senang korang nak telan , pade kena telan minyak yang dalam botol too , 
tetap same bahan dye *minyak kelapa dara*

kat sini aku nak share kan dekat korang 

KEBAIKAN MINYAK KELAPA DARA UNTUK IBU MENGANDUNG & DAN MANFAAT BAGI IBU YANG MENYUSUKAN?

Kajian telah menunjukkan apabila minyak kelapa dara dijadikan sebagai sebahagian daripada pemakanan, kandungan lauric acid dalam susu ibu akan bertambah sekitar tiga kali ganda, manakala kandungan capric acid akan bertambah sekitar dua kali ganda.

Disamping khasiat terhadap anak yang disusukan ibu-ibu yang mengambil minyak kelapa dara dalam makanan, mereka juga akan mendapat khasiat tambahan , kerana ‘saturated fat’ yang merupakan ‘medium chain fatty acid’ (MCFA) dalam minyak kelapa dara mudah dihadamkam dan ditukar kepada tenaga, disamping kemampuannya mengaktifkan atau melancarkan sistem metabolisma, mampu menyokong sistem imunasi tubuh dan teruji dalam mengatasi masalah thyroid.

PENGAMBILAN & PEMAKANAN MINYAK KELAPA DARA JUGA :
Membantu memudahkan mereka melahirkan anak DAN dapat membantu memulihkan kesan kulit retak (pada perut) selepas bersalin.

:) SHARING IS CARING


YE IBU MENGANDUNG PUN BOLEH MAKAN JANGAN RISAU :)

SEBAB IA SUPPLEMENT FOOD
 
SESIAPA YANG BERMINAT BOLEH EMAIL AKU ATAU WHATSAPP

FARA.LIBRA@YAHOO.COM ATAU 012-6641604 

RM40 UNTUK 1 BOTOL (60BIJI)

 Saya da makan seminggu , muke sentiase lembab tapi tak bermimyak , dan badan jugak sentiase cergas :)




*PERUT KEMPIS*





Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

3 comments:

dya said... [Reply]

cm2 dh keluaran minyak dara nih iyer..de jual tabita eh?pm hrge plzz?

dya said... [Reply]

cm2 dh keluaran minyak dara nih iyer..de jual tabita eh?pm hrge plzz?

Haryati Faizal said... [Reply]

pregnant pun bley mkn ye... erm menarik...