Monday, 10 December 2012

kawan

banyak antara korang yang ramai kawan ,
kalau tak ramai kawan pun mesti ade yang korang rapat , 
baik lelaki atau perempuan , 
aku pulak lebih suke berkawan dengan lelaki , lelaki bukan macam perempuan , 
yang selalu nak MALUKAN kawan SENDIRI , atau pun nak jeles dengan masalah orang lain , 
kalau dapat kawan perempuan yang MATANG atau boleh berfikir dengan lebih jauh adelah bagus , 
kalau tak dapat kawan yang TAK MATANG adelahh menyakitkkan hati sendiri kelak . 

aku selalu nasihat kan diri sendiri supaya takkan percaya semua kawan , 
tapi kadang kadang kite degil, tak jugak dengar cakap diri sendiri , 
bila keadaan dah menyakitkan diri sendiri , baru la terase yang memang aku patut dengar ape yang diri aku katekan ,
tapi kalau kite tak berkawan dengan orang yang bergini , kite takan merase , pahit , manis , susah senang dan tak akan ade pengajaran untuk kite . 
en.tunang selalu akan faham , dye faham aku lebih ramai kawan lelaki , tapi tak la aku lepak selalu dengan dorang , mahu kena jeling tahap pejam sampai takleh bukak ok ,
dan en tunang da kenal sape sape kawan perempuan aku yang boleh berkawan , , dan akan  selalu nasihatkan aku ,

JANGAN

NANTI KANG 

DEGIL NANTI SENDIRI SAKIT

ayat too selalu aku dengar dari en,tunang , kadang kadang aku tak bagi tahu masalah aku pun ,
dye dapat syak , 
ye kawan lelaki kau tak boleh cerite semua , kalau kau gado dengan BOYFRIEND kau, 
kau cerite dekan kawan lelaki , ape yang dorang kate kan ?
'BAIK KAU PUTUS DAN COUPLE DENGAN AKU " 
dan blaa blaa blaaa , hahahah , mungkin korang akan ingat benda too funny , tapi kadang kadang benda too betol , seakan luahan perasaan dari kawan lelaki kau too betol tapi dalam bentuk lawak .

kalau kawan perempuan , banyak kau boleh kongsi kan , kalau kau cerite pasal BOYFRIEND kau , 
dye akan selalu bagi kata kata semangat , 
selalu akan buat kau rase . 
KAU LA KAWAN AKU DUNIA AKHIRAT , SELALU DENGAR RINTIHAN AKU "
done , 
ade kawan yang boleh percaya ade kawan yang sukar untuk percaya , macam macam jenis , dan aku selalu terkena ,  PEDIH OK KAWAN !
bile korang gado A-Z ape yang kau luahkan pasal BOYFRIEND kau dulu dengan kawan kau , dah terbongkar , tahu tahu semua kawan kawan kau yang tak rapat baik lelaki atau perempuan semua tahu . dan mule la berkata pade diri sendiri . 
"APE KAWAN YANG AKU DAPAT ? SAMPAIKAN AKU DIMALUKAN DENGAN KAWAN SENDIRI ? '

DAAAAAAAAAAAAANG !!

menangis pun takkan kemane perginye , kalau da dimalukan macam mane lagi nak tutup semua , 
segala kedukaan kau nak dicampak kemane ? tanam kan semua ? tapi hati tetap merase sakit dan selalu dibasahi oleh air mata ? mase too la kau akan cari balik BOYFRIEND kau yang da setengah KEBURUKAN BOYFRIEND kau da diketahui oleh kawan kau , 
tapi kalau da kate BOYFRIEND  sayang dekat kau , beruntung la belajar la pengalaman supaya lepas nie jangan cerite dekat sape sape pun mahu pun kawan sendiri , BAHAYA NANTI ,
kalau kau pulak dapat BOYFRIEND yang , 
" TOO LAA , DULU U SEMUA CERITE DEKAT KAWAN  U TOO , SEKARANG U MENANGIS MACAM KAN HARI ESOK DA TAKDE , PADAN MUKE "
ohhh MOTHER FATHER yang dicari . kalau mereka nak dengar . 

kawan yang betol betol boleh percaya , yang boleh susah same , senang same , gelak bersama tak ramai , 
kalau boleh cari la kawan yang matang dari kite ,senang kite nak tahu , sebab dye da lalui semua too , tapi jangan sedih ape yang jadie sekarang kerana allah sedang cari kawan yang betol betol boleh bersama dengan kite tanpa dicari , masyaallah . indah sungguh pertemuan yang allah berikan . :)

dan aku dapat sebahagian kawan yang boleh dipercayai . 
  • biarkan saja ape yang berlaku semalam , bangkit laa untuk hari ini kerana banyak mase untuk mencari lagi 
  • tenangkan hati ini dengan berzikir , tanamkan la hati supaya tak leka dibuai mimpi lagi
  •  jangan la dicerite hal yang negative , kelak takot kita lagi yang dimalukan nanti
  • semua yang terjadi ade hikmah nye , dan pengajaran untuk diri sendiri , baru la kita tahu sape itu KAWAN dan sape itu LAWAN . 
sekian , dari saya KAWAN . 


Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

5 comments:

Anum said... [Reply]

kawan yang baik

Mimie Najib said... [Reply]

like me fara, pernah merasa kena apa yng dimaksudkan 'kawan mkan kawan'..memang sakit..tapi syukur alhamdulillah, Allah buka mata hati kita.. tp kita jenis tak berdendam, still boleh maafkan. tapi! tak mungkin akan rapat mcm mula2 dulu! now ambik pengajaran dari situ. tak cite sngt dgn kawan kalau ada mslh. cuma luah sikit2 je..sebab?.. kita susah nak percaya lepas kejadian tu.

Haryati Faizal said... [Reply]

biasala tu farah, kwn gembira mang ramai tp kawan sedih,kwn yang paling memahami susah nak carik...yg paling penting adalah kwn yg blh simpan segala rahsia2 kita.

Mrs Velentine said... [Reply]

mmg sedih kalau dpt kawan yg makan kawan .mv pernah kena

Rara Nasiha said... [Reply]

kawan perempuan banyak yang lain macam sikit. ada yang tak boleh tengok orang lain lebih sikit, dengki, macam-macam la. tapi ada yang baik tu, kita simpan elok-elok :)