Friday, 9 November 2012

ROTI JALEH punya pasal

Kemarin hujan jugak kan , tapi malam hujan da berhenti 
so satu hari memang la duduk rumah , amat la bosan , petang pergi rumah bakal mak mentua , *ecehh . 
sebelom pergi mari beli kuih muih dulu , sebab aku pun lapa nak makan , tapi bile da beli 
tekak ta boleh terima pulak , sebabkan batok , 

aku akan beli kuih dekat kg pandan jew, situ jew yang rase boleh dimakan la , 
kalau tempat lain takot nak cuba , ade sekali too beli kat area lembah maju , punya la banyak beli , las las 
goreng pisang takde rase ok , tawar je , adelah sakit hati bila makanan rase bergitu , 

mase bila kuih kat kg pandan semua memang kena beratur sebab ramai orang kan , 
memang situ power punye kuih la nak dikatekan , aku pun beratur la  tak tahu aku nie kena rasuk ke ape 
sebab sebelom too aku da fikir nak beli kuih ape , dan ade pulak roti  jala , so sampai turn aku adik too tanye 
  
adik kuih : kak nak kuih ape ?

aku : nak roti JALEH too satu ( mase nie ade la sedikit blur )

adik kuih : haaa ? ( aku rase dye pun blur macam aku bila aku cakap ROTI JALEH )

aku ; ehem too roti jala too

time too aku rase nak lempang muke sendiri , hahaha ,
aku tak tahu ape la yang aku  terfikir sampai tersasul JALEH
adik too pun gelakkan aku ok , syabas !!malu rase nak pergi da kedai adik too , 
tapi nasib baik kuih dye sedap , *ceh alasan 

lawak tak lawak ta ? 

ok fine ta lawak

tutup cerite T______T

Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

32 comments:

ieda said... [Reply]

jaleh !
ahahaha kalau akk pun konpiusss '
jauhhh tuu roti jalee ngan jaleh ekeke ;))

Cik Zaniff said... [Reply]

hihi..lama xmakan roti jaleh la..:p

Jna marcello said... [Reply]

sampai ke roti jaleh hehehe :D

are_lin@yu said... [Reply]

oooo ingt kn nma kuih bru..hihi..tersasul la tu ;-)

♥ Miss Hearty ♥ said... [Reply]

haha..lawak ahh.cner la jala leh jadi jaleh :D

Mrs Velentine said... [Reply]

jaleh lah sgt,,wakakaka...dah follow blog akak fara

Ratu Hatiku said... [Reply]

hehe..mmg lawak

Aleeya Atinza Saaid said... [Reply]

hai..raun2 terus sampai blog ni ..slm ziarah..=)

TiranaAduka said... [Reply]

salam kenal nur farahiza

Myra Jay said... [Reply]

Hheeee, mesti masa nak order tu teringat kat Jalil ka tu yg tersasul tu :D

TiranaAduka said... [Reply]

saya follow blog ni.best!

Kakzakie said... [Reply]

Mesti adik kuih tu hairan apa kena kakak ni. Kuih apa pulak disebutnya hihi...

Kesuma Angsana said... [Reply]

he he he

ejulz said... [Reply]

nak jugak roti jaleh.. :P

Kniedaz said... [Reply]

fikiran melayang kat bakal MIL kot

fatin amalina husna said... [Reply]

ahaha..tgh pikir lain kowt wktu tu..=P

miz ruha said... [Reply]

roti jaleh ye nama barunya... hihi~~

Mieya Atiera said... [Reply]

hihi. nama baru kot.

Al Kisah said... [Reply]

jaleh pun boleh.. janji hujan, perut lapar, kite makan..

faiq said... [Reply]

bkn slh kau...roti jaleh tu resepi br..adik tu yg xtaw..:)

Indah Mulya said... [Reply]

adoi..rote jaleh la pulak kan? first time dtg cni :D

NoEn said... [Reply]

haha..haha...gelak sakan :D

Haryati Faizal said... [Reply]

kikiki..tu la kdg2 dlm hati nak kate lain, tp bila kat mulut tu lain pulak bunyinye....

wantie said... [Reply]

Excited nak kerumah bakal mertua sampai tersasul yer dik.....

~didiey~ said... [Reply]

hahaha!!!!!!!
ape tetiba jaleh plak bunyinya..hehe

man said... [Reply]

Roti jala lah..sila lah dtg ke blog sy..http://ajax85.blogspot.com

izzah said... [Reply]

Hehe...nk suka rasa baca citer ni...boleh plk trsasul jaleh tu...hehe...teringat kt bkl mak mertua la tu kot:-P

Orkid Edyliyne @ OrkEd said... [Reply]

OE pun kalau cuba satu kedai tak sedap, dah jadi takut nak cuba2... lagi2 time memang teringin nak makan sesuatu, pergi kedai yang memang dah pegi jelah...

agaknya tunggu lama sangat kot, sampai tersasul2... hehe.. ^^

NM02 said... [Reply]

hi...salam kenal

singgah sini terus tinggal jejak

jom, kalu sudi singgah teratak kite plak

psstt... kalu sudi follow la skali eh

maceh

:)

NM02 said... [Reply]

hi...salam kenal

singgah sini terus tinggal jejak

jom, kalu sudi singgah teratak kite plak

psstt... kalu sudi follow la skali eh

maceh

:)

Noraziha said... [Reply]

tergeliat lidah lak ek nak sebut roti jala.hehe

anis marissa said... [Reply]

roti jaleh? hahaha. frst time dgr.