Thursday, 8 November 2012

Join SEGMEN 6 perkara tentang aku !

Disebabkan aku di tag oleh imah , (terima kasih iima =) ) marila aku cerita kan 6 perkara tentang diri aku , 
ye 6 je , tak boleh lebih lebih , hahahah
macam la banyak sangat kan tentang aku nie , :D

http://kinarakinatara-beebeey.blogspot.com/2012/10/segmen-2-6-pekara-tentang-saya-ii.html
first : nama aku NUR FARAHIZA HANAFIAH , korang boleh panggil aku farah , atau farahiza ,
umur ade nak tahu ke ? tape disebabkan ai mude lagi , kite bagi tahu, hahah , 
nanti da tua malu nak cakap da ken !!
umur ade la 20 tahun *naik naikkan kening * muda kan ?  sudah mempunyai tunang , dan akan berkhawin tak lama lagi ,  *kena ke bagitahu* lantak , hahaha 

secondly : anak pertama dari 3 orang adik beradik , tapi adik no 2 da meninggal (al-fatihah)
dan adik ketiga darjah 2 (NUR EZZATUL FATIHAH ) . takde adik lelaki, mama semua baka perempuan jew , hahah , pernah jugak tanya mama , tanak  ngandung lagi ke , mane tahu boy , dye tanak katenye penat da nak rehat , cehh  baru 2 je nie maa , tape nanti aka balas dendam bagi  9 orang cucu !
hahahah *pengsan* so keluarga adeelah kecik tapi penuh kasih sayang dan selalu dimanjakan , muahmuahmuah!

thirdly : seorang yang kadang kadang tegas , cepat mara , suke menjerit kat rumah je la , rumah orang mulut sila zip ye fara dan sopan , hahah , mampus la aka en tunang baca kena bahan nie !! >___<
normaly anak pertama kowt , dye memang akan tegas sikit kan , seolah olah macam ketua dalam semua tempat . hahahah :D baik hati *ini mesti kena ade , dan jugak comel , lawa , anjer ! kahkahkah

fourthly : aku suke cari duit jugak , untuk kepentingan sendiri , hahah , bile nak shoping takan nak pakai duit en tunang kan . kesian pulak nanti , so kite berkerja kena la pakai duit sendiri , tapi kadang kadang meyelit jugak , hahaha , itu normal la kan ,:D

fifthly : suke makan benda yang pelik , tade la pelik sangat kalau da makan , tapi kesian en tunang la dye pun kena makan jugak , kalau air too kadang kadang bos belanjer tak habis bagi dye minum , ade dye suke ade tak tapi aku suke jew , orang belanjer bukan selalu dapatkan , oo yee , starbuck aku ta dapat lagi kan dari en tunang , kena tuntut nie , 

sixthly : tak suke makan kek , kalau beli kek dekat kedai untuk birthday aku , atau kawan kawan punye bfday memang aku tak kan makan , aku da tahu kalau aku makan aku akan pening , so aku akan makan kek cokelat sahaja , kalau kak anis ( aka en tunang ) buat , memang aku makan , sebab dye punya cokelat too pekat dan sedap , heheheh , atau pun secret resipe punye kek iaitu american brownies , itu sahajala yang aku makan , kalau lain too memang aku ta pandang and tak kisah pun , hahaha 

ok da cukup 6 kan , wahh macam banyak sangat da pulak kan entry aku nie , larat ke korang nak baca,1 jam taw aku menulis , ke lebih , dasar lembab .
ehemmm jangan tak bace , penat la aku tulis nie taw ! ade banyak lagi sebernanye tentang aku , 
tapi takpe nanti kite kongsi bersama ye , kang muntah pulak korang kan ,


gambar ai kena la ade , kalau tak , tak meriah la , hahahaha !

                                                   kita nak tag : kak anis  dan  mama blogger

selamat berjaya :D



Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

22 comments:

FaLya said... [Reply]

selamat bersegmen..jom join GA terbaru ni!
http://cokeandsundae-sg.blogspot.com/2012/11/end-year-giveaway-by-fatin-alyaa.html

~didiey~ said... [Reply]

wah!!! nk bg 9org cucu?????

fatin amalina husna said... [Reply]

goodluck!

kita sebagai anak sulung mmg patot ada pon sifat tegas tu, klau x kna baham lar..=D

miz ruha said... [Reply]

berusaha ye nanti... bagi 9 org cucu...
tak suka makan kek?? kak suka~~ ^_^

selamat bersegmen... :)

Dunia Wilma said... [Reply]

Selamat bersegmen :-)

iiima ❥ said... [Reply]

amboi2 sdpnye tmbh nama imah<--dr mana dtg "h' tu?hehe

amboi nak bagi 9terus cucu kata mama u hehehehehe

mama aryan said... [Reply]

selamat bersegmen..
akak dah follow blg kakak fara tu ye

Mimie Najib said... [Reply]

ha, kan dah pecah rahsia dia..hehe

Mrs Velentine said... [Reply]

x suka makan kek...patut lah slim..

TiranaAduka said... [Reply]

selamat bersegmen.
Boleh saya panggil iza sahaja!?

yana aina said... [Reply]

yana pon join .. done follow

Kesuma Angsana said... [Reply]

gd luck ye dear

Misz Mieza said... [Reply]

Salam..
Datang nak kenal2 dari segmen sama.. Salam kenal dari MM! ^_^

Follow sini skali! #212

Jemput singgah kalau sudi :-
http://pape-jer.blogspot.com/2012/11/segmen-6-pekara-tentang-saya-ii.html

kinara kinatara said... [Reply]

kina bace dari setiap patah perkataan..huhu

wah..dah tunangan orang...tahniah..:)

huhuhu..thanks sudi join egmen kina...:)


kina pom x berapa suka makan kek..:)

NoEn said... [Reply]

owh muda lagi
bagus la kawen awal
nanti cepat dapat anak, cepat boleh rehat
mcm akak ni nk masuk 30 ank br sorang
hehe

Cik Que said... [Reply]

dtg dri segmen yg sama...selamat berkenalan...^_^

Si Matatajam said... [Reply]

Balas kunjungan baca 6 perkara pasai tuan blog ni..

Noraziha said... [Reply]

baguih2 dah plan nak anak ramai.hehe

anis marissa said... [Reply]

trtgl lg satu.. farah kelako org nye. haha! kalo kek len xleyh mkn, mkn kek coklat kukus moist. try wat sndri..hehe

NORSHAHFEZA HAMSAN said... [Reply]

dr segmen yg same,,

eh yg ke3 tu kite de pesamaan, memg tegas n suke jerit2 kt adik2 kalau umah bsepah,hahaha

etuza said... [Reply]

Tahniah..blog jadi pilihan segmen kina..follow kita ya..
http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

Mimie Najib said... [Reply]

tahniah fara..fara terpilih..check blog penganjur segmen.. :)