Monday, 3 September 2012

Biar la ku lepaskan disini

Sudah lama ta menaip disini , hari nie terase ringan cari jemari ku hendak mengadu disini , oo bertape ku rindu . *awww gitu . so mcm mane sihat , adekah blog ku sihat jugak , emmm sampai hati ku ta mahu menjaga mu , maafkan tuan mu, seseungguhnye tuan mu ini jugak ta menjaga dirinye jugak , ehh yeke , ok bukan itu nak ku cerite kan disini , kerna jari ini hati ini terlalu laju dan ta saba untuk ku mencerite di sini bertapa ku sakit hatinye , sobosbosb , jangan la kau bersedih wahai hati , 

sangat sangat terase dengan seorang ke dua orang ke atau berape orang kawan , tapi kawan kawan ku disini jangan la mengambil hati kerna aku bukan bercakap tentang kamu . tetapi berkongsi ape yang ku rase , terase , mahu pun mengadu bersama kamu , hati ini sungguh rase sakit , tapi yang aku sakit hati bile time jari ini nak menulis ade je orang nak bagi duit dekat aku , al maklum la counter pembayaran , kerja harus kerja , menaip tetap menaip . ape yang terase terdetik nak kongsi kan sini ,sangat salah ke kalau kite nak berubah menjadi lebih baik , tak mencanang pun , ta heboh 1 kampung pun , cume heboh 2 rumah jew . (rumah fmly , rumah bakal mentue ) soo sangat pelis laa lap la kain too sendiri pun kotor ta nampak , sibok nak cek kain orang , nak tolong bersih kan ke kakak ? *ok kembali duduk tersipu

post kat dotdotdot terase macam diri too baik sangat nak merendahkan orang lain , ape diri too tinggi sangat ke . kalau pakai tumit tinggi je baru aku nampak kau tinggi , kalau ta endok le aku nampak batang hidung kamu tooo , bertape geramnye hati ini , diri sendiri pun ta betol tapi nak komen hal orang , biarkan saje la ape yang dorang too nak buat adekah kacau kain kiri kanan kamu yang kamu dok benci sangat kat dye ,  biarla dye nak tutup satu badan tapi kain dye terbelah sikit , biar la dye nak pakai  ape care dye sekali pun , biarlaa dye nak alim macam ustazah tapi dye dotdotdot , ade kah urusan dye bercampur termasuk terselit dalam urusan kau wahai seorang kawan , orang yang selalu merendahkan orang lain adelah orang yang sangat sangat jeles dengan penampilan orang lain , maafkan kalau saye tersalah tulis atau pun kenyataan saye ini tidak betol ,. harap la korang yang membace mempebetulkan ape yang aku tulis , seseungguhnye aku ta pandai nak bermadah helah  . 

kau bercakap orang yantg tutup semua nye dotdotdot , oo wahai kawan matang kan la fikiran mu itu , kau tak terfikir kew sekarang zaman teknologi , mak bapak ibu bapak adik adik kakak abang , sedare mara semuanye da pandai bermain dengan zaman IT , andai 1 hari  mak kau bace ape yang kau tulis tak ke dye jugak terase hati disebabkan dye seorang wanita yang tutup satu badan . ta nampak sikit pun terkoyak tang sane tang sini . tapi anaknye ta pk akan too semua , bercakap pasal orang lain , ta pernah nak ingat kan diri
dan sekarang kena dekat diri sendiri sebab ibu , mak , kakak , sedare semuanye bertutup 1 badan , ape nak buat . buat ta tahu je la ? sbb bukan bercakap hal ibu , mak , kakak , kakak sedare too semua tapi bercakap hal orang lain ? tapi semua pun wanita terase hati tetap la terase , kecewa bile seorang wanita yang memalukan wanita lain tetap la same rasenye wahai kawan , 

bukan nye aku nak bajet yang aku tinggi macam kau , tapi sememangnye aku memang da tinggi tayah pakai kasut tumit tinggi pun tape ,*mate ke atas * tapi tidak la terok sangat sampai nak komen hal orang lain , tulis bercerite dan burukkan kaum wanita sendiri . dan ta pulak aku bercakap yang diri aku nie baik mengumpat orang ta pernahh , bercakap hal orang ta pernah , dan ta lah jugak aku cube untuk menjadi terlalu bagus sampai  memburukkan orang lain , itu  pade diri aku . maafkan jugak kalau ayat aku ta betul , ta pandai aku nak bermadah . tapi harap korang faham ape yang aku tulis dan cube sampaikan .
cukup la ape yang aku rase , cukup la ape yan aku tulis , cukup la ape yang ingin aku kongsikan , cukup la ape yang aku mengadu walaupun ta betol jugak ape yang aku tulis dan buat korang ta faham ape yang aku sampaikan , hehehhe , harapnye korang faham amin , fuuhhh kanan fuhhh kiri , 
diri ini masih terase raye lagi walaupun da koje , oo sungguh malas , walaupun da berbulan ta update , ooo mara akan diri sendiri , heheheh , masih sempat untuk aku mengucapkan 

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN  !!






Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

2 comments:

farra fajima said... [Reply]

lamanya tak berupdate cik kak oi
hehe
ala biar je la diorg2 tu
kalau pikir sgt hati sndiri gak yg sakit
ye dah?
smile always ya :)

nur said... [Reply]

hi..blog walking here..selamat hari raya!!! singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda..