Thursday, 10 November 2011

penat + bengang+selesa

nape penat ? nape bengang ?
semalam pergi stle segala hal yang penting kan ,
then memang plan nak p buat passport , las las da sampai putrajaya ,
boleh pulak dye cakap '1 malaysia offfline ' so ta boleh nak buat ,
pehhh bengang tahap dewa laa , penat je taew
da la jauh nye bukan main,
penat lagi stle kan hal hal kan bank ,
after that plan pergi maybank pulak .
nak bukak asb , soo terus pergi maybank bukit bintang ,
oo cerite pasal ASB , korang da ade ?
kalau ta ade too pergi laa buat , bukan ape untuk mase depan jugak kan , ta dapat duit sekrang .
at least mase depan korang ade simpanan untuk anak anak ,
waahh crite pasal anak anak , berangan .
oke then  , ASB  nie ade 2 satu ASB pelaburan satu lagi ASB simpanan ,
dye akan bagi la korang pilihan ,mane korang nak
mane yang termampu laa kan ,
kat situ korang boleh ambik dari 5 tahun sampai la 25 tahun
then dye ade RM10,0000 sampai la RM29,999 macam too laa lebih korang
korang ade choice lakan  nak pilih ikut korang ,
then tiap tiap tahun korang akan dapat dividen , setiap tahun oke .
kalau korang ambik 25 tahun so selame 25tahun tooo korang akan dapat dividen tiap tahun ,
so korang rase macam mane ? oke taa ? aku rase oke je kowt ,
kalau aku nak simpan sendiri memang ta tersimpan yee , aku ni boros ,
payah wei nak simpan , asal nampak aje p bank cucuk .
hua hua hau , sooo ta leh nak harapkan diri sendiri ,
then lagi satu dye ade ASB simpanan , yang ni pun same jugak ,
tapi yang ni tade limit , berape banyak tiap tiap bulan kko nak masuk oke jee ,
dye pun ade jugak dividen tapi ta bnyak mcm ASB yang aku cerite kat atas too
sbbnye ko simpan sendiri so kureng la kan ,
ehh ade yang da lame ke da msuk ASB ? ke aku yang ber ia ia nak bagi tahu korang , tapi korang da tahu ? hahah tape laa , ade jugak maklumat terselit kan ,
aku pum ambik yang tiap tiap bualan rm100 . mane yang mampu laa kan ,
sikit sikit , lame lame jadi bukit . hua hau hau .
oke habis daa crite pasal ASB ,
tapi sape yang mude tooo , baru lepas 18 tahun peerrgilaa yee buat , ta rugi ,
then promotion dye las bulan depan soo cepat cepat sebelom terlambat . hehe


stle semua petang too pergi joging , 4 tahun ade la aku rase ta berjoging , pehh penat laa haii ,
aku rase darah semua naik terus kat kepale ,
haa ari nie ambik koo sakit sakit badan aku .
nak balik je rase ,
dalaa gado dengan bos ,
oke sebut je pasal bo0s terus tade mood daaa ,
ehh nanti kongsi kongsi lagi . tata .
have a nice day :)
twink twiknk .
Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

0 comments: