Monday, 10 October 2011

Oohh masalah jerawat dan jeragat

Perkara nie mmg biaselaa kan , baik pompuan atau pun lelaki , tapi too laaa lelaki nie kulit muke dye tebal sikit , too yang aku pun belikan apis seliper pon tebaal , lelaki kan . Ganaas .
Ade setengah lelaki payah betol laa nak jaga muke , ade yang sensitive kulit ta boleh kena matahari , kalau kena confirm naik kan payahkan , ade jugak kulit macam perempuan cantik jee bersih jee , mungkin memang susah nak lekat kowt jerawat kat muke dye , ehh ade ke ?

Semalam tade keje kan , soo aku belikan macam macam untuk dak apis , daa kate jerawat naik taa benti benti , geram pulak , daaa pakai pencuci pun still ta jalan . Mule mule pakai 'DALACIN'T , naampaak oke , tapi daa lame lame stay same jugak , soo benti pakai too pakai laa 'GARNEAR' pulak for men punyaa , tengok macam oke kurang laa sikit jerawat to tapi still ade naik , too pon nasib baik laa gege too tade , kalau ade confirm laa naik balik , pakai ape pun ta boleh daaa . Eehh macam korang tahu sape jee kan gege too , gege too kucing kakak apis , laa nie daa p hantar kat lumut . Stay kat sane pulak , soo tade laa si apis nak mencium si gege too . Daa laa ade resdung , lagi nak dekat dekat dengan bulu , bile cakap kang degil , belom kena penampar aku too . ceehh cehh , las las aku yang kena taampar , pengsaaaann .

Disebabkan dye kerja bawah matahari soo perlu laaa aku belikan dye sunblock , kalau taa dibiarkan jee kena matahari , katenye vitamin, a'ah daa tengahari petang cik abg oiiii adenyee vitamin dye kan , macam macam haal . biar mak dye tengok macam pompuan sikit , nak kena bangun awal , basuh muke , pakai toner , pakai sunblock , hahahahaha . Nak licin kaaan , sooo diam . Malam pulak pakai scrub pas tooo pakai mask , teemmpeeekk kat muke senang .

Aku beli sunblock japan punye .


Toner nie aku punye , hadolabo , soo daa taa gune labor kat apis .


Pas too scrub st,ves . Nie 2 or 3 kali je gune , kalau ta kang tinggal isi jee . Eeerrrr


Las sekali mask , aku bagi je ape yang ade , untuk anti jerawt , minyak , semua laa . Biar fresh and soft jee kan . Daa kate nak licin .

Puas aku beli , malam tadie aku suh dye gune , nasiblaa dengar cakap kan , yee kan ajee . Rela ta relaa dia buat jugak demi muke dye sendiri kan , aku daa tolong niee , kang taa tolong kan nangis , haaa . Ehh tade laa sampai namgis , oveerr daa . Kuang ajorkam aku , peduli ape aku kan . Hahaha . Nie dye daa pakai mask . 1 jam aku suh dyee pakai . Then tang nak basuh too dye cakap ta leh tanggal . Hahaha , aku suh jee biar . Mask too pulak colour black , daaa macam orang minyak .
Hahahahahhahahaha , dye kena pakai air suam sebb terlampau kuat mask dyee too .



After selesai semuanyee , nampak ketare laa yang jerawat dye too semua , daa putih kan , bersih jee pas pakai mask , tapi cerawat too laa , yang nampak menyerlah jaahh , aku da takot sebernanye , kang daa pakai semua , tibe tibe aaambiikkkkkll koo lagi terok , laaarii jauh jauh . *____* dan berkate , ehhh ta tahu ta tahu .


Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

2 comments:

^_^sh3ra^_^ said... [Reply]

cuba la guna eversoft ..yg wane ijau putih bekas die 2..beli yg delima nya..pakai 2 jgn tuka2 smpai jerawat ilang..x ada kesan...best..abg sedara sy pkai 2 dr skola smpai sekarang...kulit ok jee..dulu pn die ada jerawat mcm ni:)

Anonymous said... [Reply]

Masaalah jerawat ni memang masaalah remaja di seluruh dunia. Kalau dah guna macam-macam ubat dan sabun tapi masih tak menjadi, tension oii. Muka kita ni bukan bahan eksperimen untuk macam-macam produk, dan yang lagi tension lagi bila dah cuba produk tu muka kita bukan bertambah elok, tapi makin bertambah menggerutu ….aduuh.

Yang penting banyaklah bersabar dan percayalah bahawa setiap penyakit tu pasti ada ubatnya. Nak jadi cerita, ada seorang Doktor yang dah dah 20 tahun dah jadi Doktor tapi sejak 6 tahun kebelakangan ini dah mengkhusus dalam bidang jerawat dan pigmentasi. Siap buka klinik Jerawat sendiri tu. Kata Doktor ni, dia memang nak menolong para jerawat,eh…para remaja mengatasi masaalah jerawat takat gaban ni terutamanya nak menghilangkan perasaan rendah diri dalam mencari pasangan.

Agak-agak dah tak yakin dengan produk jerawat kat pasaran, jumpa ajelah face to face dengan Doktor ni. Sampai bila kita nak jadikan muka kita ni jadi bahan eksperimen…minta simpang la, muka nak pakai lama ooi. Cerita banyak pun tak guna, klik ajelah kat website Doktor ni dan jumpa le Doktor ni face to face kat klink JJ dia…bukan Jaya Jusco le…..Klinik Jerawat & Jeragat. …yang penting kita ikhtiar,insyaalah…

http://amisya2.jomniaga.com/go/kamarul68