Thursday, 6 October 2011

Monorail

Hari hari balik naik monorail then turun naik l.r.t sampai laa cempake , kalau dulu rase takot jee nak naik sebab ta penah naik , kalau aku nak pergi hang tuah pun dari loyat jalan la kaki sampai hang tuah , haaaaaaa jauh taa ? Jauuh kan , taapee muda lagi . Hehehe .
Then bilaa membe aku daa ajar kan baru laa tahu nak naik monorail , sampai laa ta kisah takde temaan . Daa bolehh goo sendirii . Ngee . Kadang kadang malas nak naik , ingat mahallkan naik monorail soo ta payahlaa sanggup jalan kaki jee . Sekarang nak jalan kaki alaaahaaaii fikir banyak kali kan . Hehe .Da pandaaii kan , pas too bukan main maaalaas lagi , penat satu hall , kang mandi peluh tambah satu haal lagi , soo takdelaa sekarang jalan kaki , naik laa monorail .
Timee sekolaah dulu , kiteorang setiap sabtu rajin laa pergi perpustakaan negara to , nak kena buat folio sejarah , soo cikgu cakap nak bahan banyak , senang , dan mudahh pergi laa pustakaan too . Naik laaa l.r.t kan ,nie aku first time naik , mase kiteorang nak pergi pustakaan tooo okeee jee ta sesat , wahh daa pandai ni naik l.r.t pas nie boleh laa nak berjalan daa tahu kan . Daa sttle semuaa siap balik , naik l.r.t jugaak , l.r.t kan ade 2 .satu sri petaling , satu ampangkan . Kiteorang main naaik jee , konon daa power laa ta payah tanyee orang . Sekali sesaaaaaaaatt , haa mngelabah semuaakan , takot daa petang daa nie kan , sesat pulaak . Rupenyee kiteorang naik sri petaling memang laa taa sampai , sepatutnyee kiteorang kena naik ampang line , baru la sampai ke destinasi . Waaah . Hehe .
Tanyeelaa orang kat situ , oo dye suruh kiteorang paatah balik dari sri petaling too kee chan sow lin tukaar kat sane naik ampang
, 1 jam gak laa duduk dalam train daa nak malam daa pun , haaa too laaa power sangat las las bebaal . Hahaha . :D
Hari too balik kerja , soo naik monorail , kalau korang tengokkan setiap kali ko sampi jee tempat menunggu monarail too ko mesti tengok dorang yang daa BIASA naik mesti beratur punye , soo haruslaa kite beratur kan , dapat masuk orr taaa gasaak laaa , kalau ko baru sampai tibe tibe nak masuk dulu , taa agak laa kan , bagi laa orang yang daa beratur lama too masuk dulu , baru fair !
Time aku beratur too , ade pulak sorang mamat , dan perempuan , ramai ramai , baru balik shoping laa kowtt . Tibe tibe , mamat too terus jee pergi barisan depan , sikit ta agak , ape ko ta nampak orang kat sini beratur ? Nak kate taa nampak 4 mata ko pakai kan
Aku : ehhh ehh beratur laaa bang . ( dengan nada lembut taw )
Mamat too : oo sory ,
Bagus laaa dengar laa sikit kan ape aku cakap . Niee yang perempuan , ta tahu laa dye dengar , atau pekak !
Tibe tibe ko baru sampai terus ko tolak akukan , yang aku nie panas berlari kejar monorail beratur siap oke!
Aku : kak beratur boleh ? Tak nmpak ke orang semua beratur ?
Pas too pdang aku , dye cakap kat kawan dye beratur laa , yang kawan dye boleh tanye sape cakap ?
Ehh ko pekak kee rabun ? ta nampak aku yang cakap ? Ke nak aku cakap sebelah telingaa koo , pekak terus aku buat kang , mara nie mara . Sedang kan orang orang bute , pekak pun tahu beratur tahu , Lasss lass ko taa dapat naik gaak kan , tolak tolak aku , aku yang dapat masuk , soo ko bye bye kat situ , next monorail yee kakk . Lain kali kalau korang nak cepat or nak naik train tooo lari cepat cepat macam aku , beratur mcm aku , mesti korang dapat masuk punyee , eehh pahal kena maaacaam aku ? Hahaha ^_____^
Taa kisaa laa ko nak mara ke ape kan , janji hormat laa orang yang sampai dulu , beratur , tolak ansur macam too baruu laa aman daamai , bagi laa orang kurang upaye dulu ke , ade taw org oku naik monorail , yang biase aku nampak orang bute laa , ta nampak kan , taapi cekal hati dyee . selalunyee turun je monorail orang orang yang naik monorail nie suke berlari nak kerja tren ke ampang or sri petaling . takot je aku orang langgar dyee , memang sedih jee kalau balik ternampak orang oku nie . Haaishhh okeelaa bye ,


Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

0 comments: