Thursday, 15 September 2011

Hadiah Dari Mama dan Papa

Aku kan kalau nak bercerita bab bab first nak tulis ayat mesti failed , ta tahu laa nak mule kan cam ne , ayat ape , maklum laa aku nie kann paandaii sgt •_• . sebelom rayaa mama call aku , mama kan duduk kat muar , aku kan k.l duduk ngn nenek aku , sooo jarang laaa aku nak dapat hadiah hadiah nie kan , lagi pun bukan birthday aku soo rase mcm waahh bertuahnyee sayaa daa besar pun ade org nak bagi hadiah . *hati daa sukeee weeiii , daa jeritt jeritt . Hahahah . ^___^ mula mula mama yang buat  surprise. Konon laa kan lagi pon aku daa tahu dulu , gare gare nenek laa bocor rahsia , terlepaas cakap .

Nenek : kakak mak ko nak belanje koo buat lesen .
Aku : yee keee ? Suuree keee ? Besttnyee . *hati nak jatuhh
Nenek : ko diam diam jangan cakap ngn mak ko .
Aku : ok ok . :) *daa pecah rahsia . Takot leteew . Hahhaha .

Dalam bape hari too aku buat bodo , aku daa tahu p buat buat ta tahu laa , nenek mane pandai simpan rahsiee . Ayat sikit confirm a sampai z dye bagi tahu . Aku daa fahamm sgt . Haha

Mama msg aku ,
Mama : mama nak datang k.l nie . Kemas umaa semuaa .
Aku. : alaaa penat laa maa . Yela yela nanti akak kemas .
Mama: jangan laa malas . Takpe laa kalau ta nak tolong . *tounching .
Aku. : haa yela yela . Saya rajin kan diri nie
Mama : nanti mama masukkan duit , bagi nenek duit oke .
Aku : nenek jee ?? Akaaakk tade ke upah kemaasss ? *asal ade kosong aku mesti selit oke . Important . Hahahahaha
Mama : mama masok &&& lepas bagi nenek simpan lebih too nanti mama nak bayo duit lesen .
Aku : nak bayar duit lesen ? Sape punye ? *haaaaaaa aku nak lonjat lonjat okeeee . Seronok koooo ! Tapi da taa suprice laa kan nenek daa bagi tahu aku dulu . *_*
Mama :aka punyee laa .
Aku : aka punye ? Mama nak belanje aka kee ? Ta bagi tahu pon ? *buat buat blurr . Padahaaall saya da tahu mama , haha
Mama : surprise laaa untuk kakak . Upah kemas rumaa , hahahahahha
Aku : wahh lepas nie ari ari kemas rumahlaaa . Dapat upah jee . *oveerrr . Hahaha


Bertuah laa aku kan , sumuenye nak sponsor . Daa tue oke fara da keje daa pon ., eehh belom tue lagi . Tapi seronok laaa i rase mcm dimanje dan disayangi . Semua pon nak maaakk paakk neekkkk yang beli . Pas nie kalau aku kawin saaaayaaaaaaaaang aku jadi mangse . Soo shayang aku ta kan malu nak mintak pape oke dari kamu , hahahahahahha . Sangaaat kejam aku sseehhhh . Tapi taa kejam mane , tetap baaikk , ayu , sopan , lembut . Hahaha . ^_^

Mama daa sampai k.l , rumah , Bilik tido , toilett semuaa da licin berkilat oke aku kerjakan . Sbb aku dapat upah yang lumayan , wawawawawa . Tapi aku kerjaa mase too .

Mama msg aku .
Mama : balik pukul berape ?
Aku : 8 laa akak balik macm biase , naik l.r.t tunggu bas 9.30 sampai laa umaa
Mama : tak pe laa mama ambik malam nie .
Aku : aik rajinnyee nak datang ambik kat k.l nie ?
Mama : tak peeee . Papa nak bagi adiah untuk akaa niee .

Wwhaaaattt addiaahh laagii ? Aku da ta senang duduk daa pas too . Dari pagi smpai malam ta dok diam . Makan ta nak , duduk taa senang . Yee laaa ko dapat adiah lagi ? Time too aku bajet papa nak bagi aku kereta , yeelaa mak aku da bagi aku lesen . Mesti laa aku terus ingat , niee mestii keretaaa nie , gila gilaa . Korang kan tahu aku kan memang feelllingg lebiihh oke . Hahaha . Kesah pulak aku sape yang kesahh kan . :D Oke continue

Aku : hadiahh ? Hadiah ape maa ?
*korang ta yah tahu laan aku punye suke mcm mane ? Rase nak berlari dari tingkat 1 loyat too smpai atas bumbung jaahh . overrr hahaha.
Mama : ta tahu laa papa nie , takpe nanti malam aka jumpe laa papa .

Teruss aku msg apis ,
Aku : papa nak bagi adiah niee , ta saba niee *org yang first aku bagi tahu , kecoh lebih kan aku niee . Haha
Apis : yeekee bestnyee , papa nak bagi adiah ape ?
Aku : ta tahu laa , biasekan papa dtg k.l ta naik kereta , tapi nie bawak mama semua . *feeling lebih konon daaapaat kereta . Haha
Apis : suke laa too kan , relax relax . Org tahu syg daaa suke sgt too .
Aku : haaaaaa tahu tapee . * aku mmg overr bab bab mcm niee . Haha .

Akuu taa sabaaa nie nak balik , rase nak balik sekarang jeee kaann , bukan sekarang tapi time aku nak dapat hdiah hari too . Rase mcm lawak aku ta jadi laa , abaikan . Haha .
Weeii daa malam daa malam , aku daa siap siap niee tungguu maaaa and paaa aku ambik niee . Daa excitedd uualll . Seronok seronok .sampai jee , aku kann pk nak dapat kereta , aku call mak aku tanye ,

Aku : naik ape maa ?
Mama : kereta .

Koo tgkk koo tgkkk , betol taa betol taa ape yang aku pk , kereta weeiii , haaa suke , suke , ovverrkaannn akuu , lass laaaaasss kereta makk aku , tapee aku relax jee mane tahu sorok kat umaa nenek aku kee kann , hahaha feeling lebiihh , masuk jee dalam kereta aku overrkann , senyumm jeee ta benti bentii daa rase maacaam' ko kenape fara ? ' cakap ngn diri sendiri . Hahaha . Suke hati aku laa , aku ngah happy niee . Time niee otw nak balik , raase ta sabaa terus aku tanye .

Aku : mane mane paa maa adiah nak bagi too ? *oveerrkk koo faaraa . Haha
Mama : baagi laa ling . *cakap kan papa

Papa aku senyum senyum , eehh mcm aku pulaak nak bagi adiaahh kat papa aku kan , hhaha time nie kelakarr jee aku ase , then then then taaaaraaaaa , dalam box cantik jee siaap daa berbalut tahu . Okee sweet paa ngn maa aku niee . Love u foreveerr . Tapi kan kan kan aku kan oveerr lebihh kan aku ingat Paa ngn maa aku nak bagi keretaa , haaha , las las kecewa sikit dapat adiah yang bukan aku harapkan , leeebihh kan aku , tarik telinga sendiri . hahaha .
Mama aku daa suh bukak daa timee too then bukak bukaa ohh watch yang besaar oke laa kann , sbb aku suke jenis jam yang panjang mcm gitoo . Bran ape nanti aku check balik . Aku kan pelupeeee . Happy dok laa tengok jam too banyak kali , tido pun pelok , senyum jee aku seminggu too , tapi dalam pade senyum ade jugak tiba tiba terpk aku dapat mcm mcm , kira brrsyukur laaa sangaat kan , pade orang yang susah kan , nak makan pun sesaakk , aku daa mule rase kesian , semoga ALLAH memberkati hidupnyee , kann daaa cakapp aku memang seorang yang baaaaikkk . ^________^ hahahhahah *gelak sehabis kuat . Oke bye .


* ini laa dari papa sayaa . Terima kasih papa and mama dan jugak nenek yang telah mmboncorkan rahsia . Heheheheh .



Terima kasih,Jangan Lupa Datang Lagi.

0 comments: